รวมหนังทุกตอน
Nikaidos Fall (2019)
ตัวอย่าง Nikaidos Fall (2019)
Nikaidos Fall (2019) ดูหนัง
Nikaidos Fall (2019) A middle-aged divorcee who runs an agricultural company and lives in a suburb with his daughter and mother. After his only son’s death, he has been pressured by his fate to save his family name and ancestral line as a only male in the family.
ผู้หย่าร้างวัยกลางคนที่ทำงานบริษัทเกษตรกรรมและอาศัยอยู่ในเขตชานเมืองกับลูกสาวและแม่ของเขา ดูหนังออนไลน์ฟรีหนังใหม่ 2020 หลังจากที่ลูกชายคนเดียวของเขาเสียชีวิต เขาได้รับแรงกดดันจากชะตากรรมของเขาให้รักษานามสกุลและสายเลือดของบรรพบุรุษไว้เป็นผู้ชายเพียงคนเดียวในครอบครัว
Tatsuya Nikaido is a middle-aged divorcee who runs an agricultural company and lives in a suburb with his daughter and mother. After his only son’s death, he has been pressured by his fate to save his family name and ancestral line as a only male in the family. Tatsuya’s daughter Yuko can’t help feeling responsible for her family’s survival despite her resistance against the traditional mind.
Tatsuya Nikaido เป็นผู้หย่าร้างวัยกลางคนที่ทำงานบริษัทเกษตรกรรมและอาศัยอยู่ในย่านชานเมืองกับลูกสาวและแม่ของเขา หลังจากที่ลูกชายคนเดียวของเขาเสียชีวิต เขาได้รับแรงกดดันจากชะตากรรมของเขาให้รักษานามสกุลและสายเลือดของบรรพบุรุษไว้เป็นผู้ชายเพียงคนเดียวในครอบครัว ยูโกะ ลูกสาวของทัตสึยะอดไม่ได้ที่จะรู้สึกรับผิดชอบในการเอาชีวิตรอดของครอบครัว แม้ว่าเธอจะต่อต้านความคิดแบบเดิมๆ
The only options left to them to save their family name is either that Tatsuya remarry and have a son, or Yuko marry a man who can take her family’s surname as a mukoyoshi (adopted son-in-law) of her father. But they both in love with someone who is not suited for the condition. Tatsuya and Yuko struggle caught in the dilemma between their family obligation and love. Meanwhile, despaired Tatsuya’s sickly mother indirectly takes actions for the family survival, which causes increasing tensions around Tatsuya and Yuko.
ทางเลือกเดียวที่เหลือให้พวกเขารักษานามสกุลไว้คือ ทัตสึยะจะแต่งงานใหม่และมีลูกชาย หรือยูโกะแต่งงานกับผู้ชายที่สามารถใช้นามสกุลของครอบครัวเธอในฐานะมูโกโยชิ (ลูกเขยบุญธรรม) ของพ่อของเธอ แต่ทั้งคู่ก็รักคนที่ไม่เหมาะกับสภาพนี้ ทัตสึยะและยูโกะต้องดิ้นรนต่อสู้กับปัญหาระหว่างภาระหน้าที่ในครอบครัวและความรัก ในขณะเดียวกัน แม่ที่ป่วยของทัตสึยะที่สิ้นหวังก็ลงมือทางอ้อมเพื่อความอยู่รอดของครอบครัว ซึ่งทำให้เกิดความตึงเครียดมากขึ้นรอบๆ ทัตสึยะและยูโกะ
The weight of tradition threatens to crush a once-great family in “The Nikaidos’ Fall,” a contemporary drama about people with an unhealthy fixation on the past. Iranian director Ida Panahandeh’s film starts in a cemetery and never really leaves the realm of the dead. Its characters are so haunted by a sense of obligation to their forebears, they’re incapable of living for themselves.
Tatsuya Nikaido (Masaya Kato) is the patriarch of the titular clan, and a man whose time passed a few centuries ago. He looks like he’d be happier in a kimono than the suits and overalls he’s required to wear for work at the family seed business, strutting through each scene with the bearing of a kabuki actor who’s just removed his makeup.
น้ำหนักของประเพณีคุกคามที่จะบดขยี้ครอบครัวที่ครั้งหนึ่งเคยยิ่งใหญ่ใน “The Nikaidos’ Fall” ละครร่วมสมัยเกี่ยวกับผู้คนที่มีการยึดติดกับอดีตที่ไม่แข็งแรง ภาพยนตร์ของผู้กำกับ Ida Panahandeh ผู้กำกับชาวอิหร่านเริ่มต้นในสุสานและไม่เคยละทิ้งดินแดนแห่งความตาย ตัวละครของมันถูกหลอกหลอนด้วยความรู้สึกผูกพันต่อบรรพบุรุษของพวกเขา พวกเขาไม่สามารถมีชีวิตอยู่เพื่อตัวเองได้ Tatsuya Nikaido (Masaya Kato) เป็นผู้เฒ่าของตระกูลที่มียศศักดิ์และเป็นชายที่เวลาผ่านไปเมื่อไม่กี่ศตวรรษก่อน ดูเหมือนว่าเขาจะมีความสุขมากกว่าในชุดกิโมโนมากกว่าชุดสูทและชุดเอี๊ยมที่เขาต้องใส่เพื่อทำงานในธุรกิจครอบครัวเมล็ดพันธุ์ โดยเดินผ่านแต่ละฉากพร้อมกับนักแสดงคาบุกิที่เพิ่งถอดเครื่องสำอางออก
In the elegant country home that he shares with his ailing mother, Haru (Kazuko Shirakawa), and daughter, Yuko (Shizuka Ishibashi), the photos of departed relatives maintain a stern watch over the living. As Yuko tells a visitor while showing off the family annals: “All the dead people in this book are waiting for my Dad to do something.”
That “something” involves ensuring the continuance of the Nikaido name. Having lost his only son, Tatsuya is pinning his hopes on adopting a son-in-law who can succeed him, and take over the family firm. Meanwhile, Haru is trying to play cupid for her son, in the hope that he can beget an heir the old-fashioned way.
ในบ้านชนบทอันสง่างามที่เขาแบ่งปันกับฮารุ (คาซูโกะ ชิราคาวะ) แม่ที่ป่วยและลูกสาว ยูโกะ (ชิซูกะ อิชิบาชิ) ภาพถ่ายของญาติที่ล่วงลับไปแล้วยังคงดูแลคนเป็นอย่างเข้มงวด อย่างที่ยูโกะบอกผู้มาเยี่ยมขณะอวดพงศาวดารของครอบครัว: “คนตายทั้งหมดในหนังสือเล่มนี้กำลังรอให้พ่อของฉันทำอะไรบางอย่าง” “บางสิ่ง” นั้นเกี่ยวข้องกับการรับรองความต่อเนื่องของชื่อนิไคโด เมื่อสูญเสียลูกชายคนเดียว ทัตสึยะจึงตั้งความหวังที่จะรับลูกเขยที่สามารถสืบทอดตำแหน่งต่อจากเขา และเข้าครอบครองบริษัทครอบครัว ในขณะเดียวกัน Haru พยายามเล่นกามเทพให้ลูกชายของเธอ ด้วยความหวังว่าเขาจะสามารถให้กำเนิดทายาทในแบบที่ล้าสมัยได้
But this is a story where happiness and familial duty tend not to go together. Yuko isn’t interested in getting hitched to Yosuke (Keita Machida), a childhood friend who’s already working for her father and shows every indication of turning into him. She’d rather stick with her current, strictly nonregulation beau (Nelson Babin-Coy). Tatsuya, meanwhile, would prefer to try his luck with his new secretary (Hana Hizuki) than settle for his mother’s proposed match, the ingratiating and slightly creepy Miki (Kayo Ise).
แต่นี่เป็นเรื่องราวที่ความสุขและหน้าที่การงานครอบครัวมักจะไม่ไปด้วยกัน ยูโกะไม่สนใจที่จะผูกสัมพันธ์กับโยสึเกะ (เคอิตะ มาชิดะ) เพื่อนสมัยเด็กที่ทำงานให้พ่อของเธออยู่แล้วและแสดงให้เห็นทุกสัญญาณว่ากลายเป็นเขา เธอค่อนข้างจะยึดติดกับปัจจุบันของเธอซึ่งไม่อยู่ภายใต้การควบคุมอย่างเคร่งครัด (Nelson Babin-Coy) ในขณะเดียวกันทัตสึยะอยากจะลองเสี่ยงโชคกับเลขาคนใหม่ของเขา (ฮานะ ฮิซึกิ) มากกว่าที่จะเลือกคู่ที่แม่ของเขาเสนอให้ มิกิ (คาโย อิเสะที่น่าขนลุกและน่าขนลุกเล็กน้อย)
The film’s on-the-nose English title should give you an idea of where all this is heading.
“The Nikaidos’ Fall” is reminiscent of Junichiro Tanizaki’s “The Makioka Sisters,” in its depiction of a family whose obsession with respecting the old ways all but dooms it to extinction. Panahandeh’s script, co-written with editor Arsalan Amiri, keeps that obsession in the foreground of almost every scene, which can give the narrative a rather deterministic feel. At home, at work, at karaoke, all the Nikaidos want to talk about is succession. The filmmakers, like their characters, seem more interested in how they think Japanese people ought to behave than in how they actually do.
ชื่อภาษาอังกฤษที่ติดหูของภาพยนตร์เรื่องนี้จะทำให้คุณเข้าใจว่าทั้งหมดนี้กำลังมุ่งไปที่ใด “การล่มสลายของ Nikaidos” ชวนให้นึกถึงเรื่อง “The Makioka Sisters” ของ Junichiro Tanizaki ในการพรรณนาถึงครอบครัวที่หมกมุ่นอยู่กับการเคารพวิธีการแบบเก่าทั้งหมด แต่ถึงคราวต้องสูญพันธุ์ สคริปต์ของ Panahandeh ซึ่งเขียนร่วมกับบรรณาธิการ Arsalan Amiri รักษาความหลงใหลนั้นไว้เบื้องหน้าของเกือบทุกฉาก ซึ่งทำให้การเล่าเรื่องมีความรู้สึกค่อนข้างชัดเจน ที่บ้าน ที่ทำงาน ที่คาราโอเกะ นิกายดอสที่อยากพูดถึงคือความต่อเนื่อง ทีมผู้สร้างก็เหมือนกับตัวละครของพวกเขา ดูเหมือนจะสนใจว่าพวกเขาคิดว่าคนญี่ปุ่นควรประพฤติตัวอย่างไรมากกว่าที่พวกเขาทำจริงๆ
This is the latest entry in Nara International Film Festival’s “Narative” series, in which overseas directors helm Japan-set productions. Panahandeh has spoken of watching movies by Akira Kurosawa, Kenji Mizoguchi and Masaki Kobayashi as a child, and she’s so in thrall to the old masters of Japanese film that “The Nikaidos’ Fall” risks feeling like the cinematic equivalent of a tribute band.
That’s not necessarily a bad thing, mind you. While there are few surprises ดูหนัง 2021 during the film’s journey toward its glum conclusion, it’s an attractive trip all the same.
นี่เป็นผลงานล่าสุดในซีรีส์ “Narative” ของเทศกาลภาพยนตร์นานาชาตินารา ซึ่งผู้กำกับจากต่างประเทศจะควบคุมการผลิตฉากในญี่ปุ่น Panahandeh เคยพูดถึงการชมภาพยนตร์ของ Akira Kurosawa, Kenji Mizoguchi และ Masaki Kobayashi เมื่อตอนเป็นเด็ก และเธอรู้สึกตื่นเต้นกับปรมาจารย์ภาพยนตร์ญี่ปุ่นเรื่อง “The Nikaidos’ Fall” ที่เสี่ยงต่อความรู้สึกราวกับเป็นภาพยนตร์ที่เทียบเท่าวงดนตรีบรรเลง นั่นไม่ใช่สิ่งเลวร้ายเสมอไป แม้ว่าจะมีเรื่องเซอร์ไพรส์เล็กน้อยระหว่างการเดินทางของภาพยนตร์เรื่องนี้ไปสู่บทสรุปที่น่าสยดสยอง แต่ก็เป็นการเดินทางที่น่าดึงดูดใจเหมือนกัน
Tags : Nikaidos Fall